torsdag 25 augusti 2011

Plast och jultidningar

Gokväll go´vänner

Det märks att hösten är här, både på väder, almanackan och dom kära kära jultidningarna... Stora-I säljer för tredje året i rad ur dessa fantastiska tidningar. Hon är oerhört duktig och den lilla säljarn i mej gör allt för att inspirera och motivera. Tycker att det är bra för barnen att lära sej värdet av pengar tidigt. Att för att få måste man jobba. Jag tycker tyvärr att innehållet är tråkigt och dyrt, dom skulle kunna göra så mycket mer, det finns ju så otroligt mycket bra böcker...

Håller som bäst på och förbereder mej för skolstarten på måndag. Planen som finns är att jag ska plugga färdigt mitt sista år nu och samtidigt ha lille-N hemma. Om jag har tagit mej vatten över huvudet återstår att se. Ser dock fram emot starten och hösten! Gillar höst. Gillar raggsockor, filtar, värmeljus, soffmys, thé och tid för böcker. Gillar när mörkret tar över och längtan efter julstök och glögg genomsyrar hela kroppen. Det blir bra det här!

Ikväll har jag tagit en paus från förberedelser och familj. Jag tog bilen och väninna ut på landet för en trevlig kväll med vänner, fika och tupperware. Handlar oftast inte men i kväll gjorde jag mej ett fynd. Ett babuska-set anpassat för snacks och mellis för barnen. Gillade burkarna skarpt och dom gillade min plånbok. Bild kommer

Nu ska jag krypa upp med Michael Connelly i soffan...

1 kommentar: